tiistai 25. elokuuta 2015

43. Muutto: Onko se jotain syötävää?



Me siis niiiin muutetaan! Mitä ihmettä tuo mamma oikein häärää noiden laatikoiden kanssa? Tunkee tavaraa niihin..ja hei! mihis hävisi minun lempipallo ja mato? Ihme tyyppi? Pittäiskö vähän neuvoo ja järsii vaikka näpistä ja tehä pedikyyri..josko hää siitä rauhoittuis?
Olen minä käynyt siellä jossain.. Kurjalaksi mamma sitä sanoo. Iso piha ja hiiveesti ötököitä ja heinee. Se edellinen asukki oli kuulema luomu. Ei ajellu nurmikoita tms. viljeli yrttejä ja nyppi ittestään punkkeja mitä tarttui pitkästä heinikosta. Minun mamma kyllä pittää nurmen lyhyenä ja kampoo joka ilta punkit pois. Sehän tässä vähän ihmettää kun ensimmäinen muutto..mitä se on?
Ee ookee peenipiä ynmärrä? Kaeppa tuo seleviää...


Tuo mamma on aenakii intopinkeenä ja se on kai hyvä se? On meillä kaks kammarrii ja kaks sohvoo missee hillua..nii se väettää..katotaa mitä tuleman pittää.. Tulpa aenakii ekalla kertoo tutkittua tuvan joka nurkka ja pihamuata mittailtua. Aij'an meinoo mamma heilauttoo siihe, ettei myö Puhven kanssa tiellä juostais. Kaippa se hyvä on nii? Nuapurissa on kuulema koirakavereita. Isoja mutta kilttejä. Tiijäsitte..?
Minä vuan ihmettelen ja en ou syönä kahtee päivää ku tuo mamma hylykäs meijät ja män laittamaa uutta paikkoo kuntoo. Ol' mummo ja eno kyllä hoitamassa muttamutta nyt se onneks tul takas' ja saikii ryöpytyksen tullessaa! Olin mukaäkänenjavihanejanärkästyny mokomalle mammalle. Ilopissi kuitennii lurahti ko nähtii ja pitihä sitä pussatta ja somasti.

tv.Elli

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti