keskiviikko 3. toukokuuta 2017

127. Nokkela ketun nappaa


No moro!
Siinä se vappu vaan taas män ja en saanut yhtäkää munkkia taikka murusta! Eipä nuo kaksjalkasetkaan sellassii herkkui saaneet kuullemma. Kuitenkin huijasivat minuu ettei mulla ois paha mieli.

Käytiin tuona vappu viikonloppuna taas maalla ja sain vähän ihmetellä miten tuo äippä jakso lähtee mun kanssa kävelylle lauantaina vaikka ulkona oli myrskytuuli et mäkin meinasin lentoon lähtä. Kuullemma käytiin harjottelemassa seuruuta, mut mä en ole oikeen vielä sitä hokannut et mitä se meinaa. Hirveesti äippä mua kehu kun katoin ja tipsuttelin sen koiven vieres. Mikäköhän temppu sekin nyt sitten on?

Ei me pelkästään temppuja tehty kun me oikeesti käveltiin melkeen kuusi kilometriä hiekkatietä mökistä mökkiin, käytiin tervehtimässä hevosia ja pysähdyttiin yhelle lehemä laitumelle heittelemään mun ihanaa vinku kettua. Oon äipän mielestä oikee kettu koira ja isi sanoo et ''Nokkela ketun nappaa''. Tiedä mitä tuo mönkään mennyt lausahdus meinaa, mut oonkohan mie sit nokkela?



Tuo lenkki mikä me äipän kans mentiin oli aika raskas isoine mäkineen, mut kyl mä sen jaksoin kuitenkin ihan itte kävellä ettei äipän tarvinnu minua kantaa. Välillä lepäiltiin ja sain kantaa ihan itte tota mun kettua aina kun jaksoin.

Jonkun vanhan ladon kohilla äippä nosti mut sinne latoon heinien päälle ja käski olla paikallaan samalla ku se kaivo sen räpsyttimen esiin. Hankala on tuo mun äippä välillä, se on pakko myöntää ku se ei antanu mun mennä haistelee sitä latoo tyhtään vaan piti tönöttää siinä oviaukolla paikoillaan vaikka tuulikin meinas mut punkasta sisään.

Pari kertaa kuulu blim ja räps ja sit päästiin jatkaa matkaa. Hetken kun olin siinä ladossa tönöttäny nii jaksoin taas vähän juostakkin kun äippä väitti että se näki jäniksen. Minä mitään nähny vaikka kovasti yritinkin. Se huijas mua kuitenkin!




Empä mä nyt tosta vapusta tiiä sen enempää ku et jouduin olla muutaman tunnin itekseen Kuopiossa isin vanhempien luona kun äippä ja isi lähti käymään jossain vappua juhlistamassa. Minä sain paljon herkkuja sillon kun ne lähti ja olin hirmu ilonen sitten kun ne tuli takas. Äippä harmittelee tossa kun ei saatu mitään vappu aiheisia kuvia tänne ja mä en vaan jaksa ymmärtää noita sen hömpötyksiä. Kuullemma ois pitäny olla jotain serpenttiä ja palloja? Palloista minä tykkään mut en tiiä mitä toi serpentti sit meinaa, käärmettä?

Nyt ollaan kuitennii kotona ja äippä on ihan into pinkeenä mulle kertonu jostain kaverista. Olishan semmonen kaveri tietty kiva kun kukaan ei tuolla ulkona halua olla mun kaveri tai sit se johtuu niiden kaksjalkasista kun ne ei anna. Kouluttaisivat ihmisensä paremmin niin pääsisivät minun kanssa tutustuu, minähän olen paras koira ikinä. Jostain Norjan reissustakin nuo on nyt höpöttäny isin kanssa minne mä pääsen mukaan, mitäköhän se sit meinaa?

~ Ruusu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti