keskiviikko 28. kesäkuuta 2017

132. Merimakkara


IMG_1527

''No mutta hei taas! Mä pääsin tekemään teille taas ihan itte postausta. Siis minä, Ruusu!
Koko kesän kohokohta on ohitse ja minä nimitin itseni merimakkaraksi, tai siis äippä nimitti.''

IMG_1466

''Me oltiin juhannus meren äärellä Haminassa. Ihan niinku viime vuonnakin. Ai että oli nastaa!''


''Uinti hommiksihan se sitten meni kun isi ja äippä houkutteli mut veteen.''


''Katos äippä! Suoraan uinnin jälkeen on hyvä käydä pyörimässä juhannus kokon tuhkassa vai mitä? Saa oikein kivan värimaailman turkkiin ja tää aromi! Bueno~
Hetkeksi vielä istahdinkin siihen kun se oli vielä niin lämmin, kunnes isi nappas mut syliin ja kanto mereen.''


''No voi perhonen sanon minä.''


''Siis mitenkä niin oli huono idea, hä!? Se oli niin kivaa ja näytin ihan lumiukolta. Ettäs kehtasit...''


''Onneks seuraava päivä oli kivempi kun pääsin kattomaan katiskan nostoa sekä siellä sätkiviä affenia. Olin koko reissun aikana ainakin sata kertaa veneen kyydissä!''


''Tuuppas Ruusu tädin luo fisu fisu. Emmä sua syö!''


''Äippä anto mulle kolme kalaa katiskasta nousuveden tuomaan lammikkoon rannalla ja sain ihan itte pyydystää ne. Eka kala lähti mua karkuun hirveellä kyydillä enkä sitä saanu sit ees kiinni vaan se pomppas takas mereen. Kaks pienempää oli mun kavereita pidempään.''

IMG_1514

''Kalastaja Ruusu, ät juur servise!''

IMG_1517

''Äiskä saa olla musta ylpee.''

IMG_1533

''Pikemmittä puheitta meidän keski kesän juhlaa kukoisti minä, Ruusu. Olin hyvä tyttö kun uin ja kalastin ahkerasti ja sain paljon herkkuja. Herkuilla tarkotan kalan perkeitä mitä en kuullemma ois saanukkaan käydä syömässä.. Mutta kiva kun mua informoidaan aina jälkikäteen, että sinne super korkeelle kivelle ei saa muka kiivetä herkkujen perässä mitä te vaan heititte sinne lokeille kun minäkin olen tässä! En ymmärrä.
Tai ehkä ymmärrän kun seuraavana päivänä olikin sitten vähän huono olo ja oksensin veneeseen. Onneksi ollaan taas kotona ja pääsin nukkumaan omaan ihanaan rengas petiin ja vinguttelemaan parhaimpia lelujani mitkä isi on mulle ostanut. Olenhan minä paras.
Äiskä sanoo teille kaikille terkkuja myös. Ei sitä kannata unohtaa, muuten se suuttuu!''

1 kommentti: